Helmet-kirjastoissa ei ole kahta dvd:tä jotka haluan lainata. Voitteko kertoa onko muissa kirjastoissa näitä elokuvia ja jos on, paljonko lainaaminen maksaa?…

Kysytty

Helmet-kirjastoissa ei ole kahta dvd:tä jotka haluan lainata. Voitteko kertoa onko muissa kirjastoissa näitä elokuvia ja jos on, paljonko lainaaminen maksaa? Ja miten toimia lainauksessa? Olen Espoon kirjasto Omenan käyttäjä. Elokuvat ovat: The Fearless Vampire Killers, 1967, ohj. Roman Polanski ja Shadow of the Vampire, 2000, ohj. E.Elias Merhige.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Shadow of the Vampire löytyy Jyväskylän kaupunginkirjastosta videokasetilla. DVD-versiolle ei ehkä ole saatu lainausoikeuksia - kirjastokäyttöön ei voi ostaa dvd-levyä kaupasta, vaan meidän täytyy ostaa siihen myös lainausoikeudet. Kaikkiin julkaisuihin lainausoikeuksia ei saada.

Fearless Vampire Killers -elokuvasta ei ehkä ole suomiversiota tehtykään, en löydä sitä edes myynnistä mistään. Huuto.net-palvelussa on myynnissä ruotsi-versio, jossa tekstitys on ruotsiksi ja englanniksi.

Jos haluatte lainata Jyväskylästä tuon Shadow of the Vampire -videon, se maksaa 7 euroa. Kaukopalvelupyyntö tehdään täyttämällä tama lomake:
http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kaukopalvelu/Kaukopalv…

Tarkistin Suomen kirjastojen tilanteen käyttämällä Frank-monihakua
http://monihaku.kirjastot.fi