Olen kääntämässä ohjelmaa, jossa puhutaan John James Audubonin kirjasta "The Birds of America" (1827–1838). Kirja on julkaistu suomeksi nimellä Linnut vuonna…

Kysytty

Hei! Olen kääntämässä ohjelmaa, jossa puhutaan John James Audubonin kirjasta "The Birds of America" (1827–1838). Kirja on julkaistu suomeksi nimellä Linnut vuonna 1990. Ohjelmassa puhutaan kuudesta linnusta, jotka Audubon nimesi, mutta joita ei ole olemassakaan. Vaikka lintuja ei ole olemassakaan, haluaisin silti käyttää kirjan suomennoksessa käytettyjä nimiä linnuista.

Kiitoksia oikein paljon etukäteen avusta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Audubonin kirjasta "Audubon's birds of America" on olemassa useita versioita, monet niistä Helsingin yliopiston kirjaston toimipaikoissa. Yliopiston kirjastot ovat tämän hetkisen tiedon mukaan suljettuja 31.5.2020 asti. Kirjastoon voi yrittää ottaa yhteyttä sähköpostitse ks. https://www.helsinki.fi/fi/helsingin-yliopiston-kirjasto/ota-yhteytta-k….