Haussa kirjan nimi. Lapsuudesta on jäänyt muisto lasten kurkistuskirjasta, jossa aiheena oli mysteerin selvitys ja ympäristönä Egypti/pyramidi.

Kysytty

Haussa kirjan nimi. Lapsuudesta on jäänyt muisto lasten kurkistuskirjasta, jossa aiheena oli mysteerin selvitys ja ympäristönä Egypti/pyramidi. Kohderyhmänä luultavasti alakoululaiset, ei taaperot. Muistelisin, että jonkinlainen arvoesine oli kadonnut tai varastettu ja tavoitteena oli selvittää kuka sen oli vienyt. Kirjassa oli erilaisia hahmoja, jotka toimivat epäiltyinä. Kirjan nimestä tai valmistajasta ei ole mitään muistikuvaa. Kirja itsessään oli melko suurikokoinen, sillä sivuilla oli paljon kurkistusluukkuja.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla Iain Smythin kirjoittama Faaraon silmä : kolmiulotteinen pelikirja (Otava, 1996). Finnan mukaan kirja on pop-up-kirja ja siinä on liikuteltavia osia. Kirjan kannessa on epäiltyjen kuvia ja teksti "Arvoitus jossa 3 erilaista ratkaisua". Kirjan englanninkielisellä nimellä "The eye of the pharaoh" kirjasta voi löytyä netistä enemmänkin tietoa.