Otsikko
Haluisin tietää kirjasta,joka kertoo tositarinan pohjois-korealaisen tytön elämästä ja siitä,kun,hän pääsee hyppäämään etelä-koreaan.mikä on kirjan nimi,kun…

Kysytty

Moi!
Haluisin tietää kirjasta,joka kertoo tositarinan pohjois-korealaisen tytön elämästä ja siitä,kun,hän pääsee hyppäämään etelä-koreaan.mikä on kirjan nimi,kun netistä sitä oli vaikea löytää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aivan kuvaustasi vastaavaa kirjaa ei Helmet-haulla eikä internet-kirjakauppojen kautta löytynyt.

Hakusanoilla Korean kansantasavalta tai Korean tasavalta löytyy Helmet-verkkokirjastosta mm. seuraavia teoksia:

Hyok Kang: This is paradise : my north Korean childhood (London: Abascus, 2007). Kirjoittaja oli 13-vuotias paetessaan vanhempiensa kanssa Kiinaan ja sieltä myöhemmin Etelä--Koreaan.

Chol-Hwan Kang: Pjongjangin akvaariot : 10 vuotta Pohjois-Korean gulagissa (Helsinki: Siltala, 2009). Kustantajan mukaan kirja on ensimmäinen länsimaissa julkaistu teos Pohjois-Korean nykytilasta ja lähihistoriasta.

Barbara Demick: Nothing to envy:real lives in North Korea (London: Granta,2010). Kirja on amerikkalaistoimittajan kuvaus pohjoiskorealaisten arkielämästä.

Hyun Hee Kim: Sieluni kyyneleet (Porvoo: Helsinki: Juva: WSOY, 1994)

Tekemällä haun Amazon kirjakaupan tai British Libraryn nettisivujen kautta löydät lisää mielenkiintoista aineistoa.

http://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C%7CSkorean+kansantasavalta%7CO…

http://www.amazon.com/Advanced-Search-Books/b/ref=sv_b_0?ie=UTF8&node=2…

http://search.bl.uk/primo_library/libweb/action/search.do?tab=local_tab…