Haluisin päästä selailemaan Maria Sibylla Merianin maalaamia kukka - ja luontoaiheisia maalauksia.

Kysytty

Hei, Haluisin päästä selailemaan Maria Sibylla Merianin maalaamia kukka- ja luontoaiheisia maalauksia. Mutta huomasin, että hänen kirjojaan ei taida olla teidän valikoimissanne. Osaatko sanoa, mistä voisin niitä löytää? Voisiko jonkun taideyliopiston kirjastossa olla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastojen kokoelmista löytyy muutama teos, joissa on käsitelty myös Maria Sibylla Meriania teoksia ja jotka kaiketi sisältävät myös kuvia hänen teoksistaan:

Rice, Tony: Voyages of discovery : three centuries of natural history exploration (2000)

Davis, Natalie Zemon: Kolme naista : kolme elämää 1600-luvulla (1997)

Teosten saatavuustiedot voit tarkistaa Helmet-haulla.

http://www.helmet.fi/fi-FI

Kansalliskirjaston kokoelmissa on lainattavissa seuraavat teokset Maria Sibylla Merianista:

Kim Todd: Chrysalis : Maria Sibylla Merian and the secrets of metamorphosis (2007)

Merian, Maria Sibylla ; Bürger, Thomas ; Heilmeyer, Marina: Neues Blumenbuch : New book of flowers (1999)

Pfister-Burkhalter, Margarete: Maria Sibylla Merian : Leben und Werk 1647-1717 (1980)

Merian, Maria Sibylla ; Deckert, Helmut: Das Insektenbuch : Metamorphosis insectorum Surinamensium (1992)

Merian, Maria Sibylla: Schmetterlinge, Käfer und andere Insekten (1976)

Helsingin yliopistonkirjaston kokoelmiin (Kaisa-talossa) kuuluu teos Wettengl, Kurt ; Southard, John S.: Maria Sibylla Merian, 1647-1717 : artist and naturalist (1998, näyttelyjulkaisu)

Helsingin yliopiston Viikin kampuskirjaston kokoelmista löytyy teos

Rücker, Elisabeth: Maria Sibylla Merian 1647-1717 : [Ausstellung vom 12. April bis 4. Juni 1967, Germanisches Nationalmuseum Nürnberg]

Sekä Kansalliskirjaston että Helsingin yliopistonkirjaston kokoelmiin kuuluvien teosten tarkemmat saatavuus-ja sijaintitiedot voit tarkistaa Helka-haulla.

https://helka.finna.fi/

https://www.britannica.com/biography/Maria-Sibylla-Merian

Taideyliopistojen kirjaston kokoelmista ei löydy Maria Sibylla Meriania käsitteleviä teoksia.