Otsikko
Haluiaisin saada tietooni onko nimellä Valtteri minkäänlaista historiallista merkitystä?

Kysytty

Haluiaisin saada tietooni onko nimellä Valtteri minkäänlaista historiallista merkitystä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valtteri on suomenkielinen vastine nimelle Valter. Valter nimen katsotaan taas olevan saksalainen Walther ’valtias’, ’ohjaaja’, ’joukon johtaja’.

Lähde: Kustaa Vilkuna: Etunimet (Otava).