Haluan peruuttaa varaukseni, onnistuuko?

Kysytty

Haluan peruuttaa varaukseni, onnistuuko?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voitte peruuttaa varauksenne itse Vaski-verkkokirjastossa osoitteessa https://vaski.finna.fi/

Peruuttaaksenne varuksenne teidän täytyy kirjautua sisään omalle tilillenne verkkokirjastossa. Sisäänkirjautuminen onnistuu klikkaamalla ensin verkkokirjaston yläpalkissa näkyvää Kirjautuminen-painiketta ja sen jälkeen antamalla kirjastokortin numero (lukee kortissa) ja kortin nelinumeroinen tunnusluku.

Sisäänkirjautumisen jälkeen pääset Oma tili -osioon klikkaamalla ensin yläpalkissa näkyvää omaa nimeäsi ja sen jälkeen Oma tili -painiketta.
Varauksen peruuttaminen onnistuu oman tilinne varaukset-välilehdellä, jolla näette aktiiviset varauksenne ja voitte perua haluamanne varaukset rastittamalla peruutettavat varaukset ja klikkaamalla painiketta Peru valitut varaukset.

Mikäli varaus on jo kuljetettavana tai noudettavissa, sitä ei voi perua verkkokirjastossa. Tässä tapauksessa peruuttaminen onnistuu ottamalla yhteyttä noutopaikaksi valittuun kirjastoon.

Varauksen peruutus onnistuu myös soittamalla johonkin Vaski-kirjastoon, esimerkiksi Turun kaupunginkirjastoon (02 2620 624) tai Sauvon kirjastoon (02 4744 131).

Varauksen voi tietenkin peruuttaa myös paikan päällä kaikissa Vaski-kirjastoissa.