Haluaisin varata kirjan mutta kun etsin sen ja katson tiedot niin missään ei lue Varaa. Mistä sen voisi löytää?

Kysytty

Haluaisin varata kirjan mutta kun etsin sen ja katson tiedot niin missään ei lue Varaa. Mistä sen voisi löytää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varaamaan pääset katsomalla löytyneen kirjan saatavuutta. Saatavuuden kohdalla on lukee linkkinä joko lainassa tai tarkasta missä. Tästä pääset katsomaan missä kirjastossa kirja on ja onko se lainassa vai hyllyssä. Tämän näytön oikeassa reunassa lukee joko Varaa tai Ei voi varata. Jos varaaminen ei ole mahdollista, kirja ei ole lainattavissa ja löytyy ehkä käsikirjastokappaleena, jota voi lukea kirjastossa. Esimerkiksi Lukion kirjaston kirjoja ei voi varata, mutta osaa kirjoista voi lainata.