Haluaisin tietoa lävistyksistä.

Kysytty

Haluaisin tietoa lävistyksistä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lävistyksistä löytyy suomeksi varsin vähän informaatiota, englanniksi sitäkin enemmän. Aleksi-artikkelitietokannasta, joka on käytettävissä kirjastojen työasemilla, löytyi 7 viitettä suomalaisiin lehtiartikkeleihin (hakusanana "piercing").

Hakupalvelusta http://www.askjeeves.com löytyy hakusanalla "tatuoinnit ja lävistykset" Riina Rytiojan tekemä suomalaisnuorten haastattelu aiheesta.

Yahoosta (http://www.yahoo.com/) löydät todella paljon tietoa hakusanoilla "piercing" tai "body piercing", samoin Ebsco-artikkelitietokannasta, joka sekin on käytettävissä kirjastojen työasemilla. Ebscosta löytyvistä artikkeleista suuri osa on luettavissa kokonaisuudessaan, englanniksi.

Suomenkielistä kirjallisuutta en aiheesta löytänyt. Englanniksi on olemassa mm. seuraavat teokset Body piercing / Andrew Dunbar, 1998 ; The Customized Body / Housk Randall, 1996 ; Return of the tribal / Rufus Camphausen, 1997 ja ruotsiksi Kroppskonst / Bish Barry, 1999. Kaikki kirjat ovat kuvitettuja.