Haluaisin tietoa kuubalaisesta yhtyeestä Buena vista social club ja heidän tekemästään musiikista ja nuoteista.

Kysytty

Haluaisin tietoa kuubalaisesta yhtyeestä Buena vista social club ja heidän tekemästään musiikista ja nuoteista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kauan unohduksissa olleet, eläkeläiset mambon, boleron ja cha-chan taiturit Ibrahim Ferrer, Omara Portuondo, Compay Segundo, Ruben Gonzales ja Barbarito Torres nousivat hetkessä maailmanmaineeseen levyn Buena Vista Social Club myötä. Ohjaaja Wim Wenders kuvaa muusikoita heidän kotikaupungissaan Havannassa jossa he kertovat ajatuksistaan musiikista ja elämästä. Välillä nähdään otteita orkesterin konserteista. Buena Vista Social Club on saanut lukuisia palkintoja vuoden 1999 parhaana dokumenttielokuvana. Kielet: englanti, espanja (kohtaukset, valikot); suomi, ruotsi, norja, tanska (tekstit). Edellämainittu oivallinen selonteko on DVD-levyn: Buena Vista Social Club / ohjaus Wim Wenders sisällönkuvailua. Se löytyy pääkaupunkiseudulla seuraavista kirjastoista: Helsingin pääkirjasto, Itäkeskuksen kirjasto, Oulunkylän kirjasto, Töölön kirjasto, Kauniaisten kirjasto.
Elokuvasta on tehty myös kirja:Wenders, Wim: Buena Vista Social Club--the book of the film--the best of the film stills and many additional photographs. Kirja on hankittu Helsingin kokoelmiin pääkirjastoon, Rikhardinkadulle, Kannelmäkeen, Kallioon ja Itäkeskukseen.
Kolmessa lehdessä löytyy artikkelitietoa: Rytmi 2000:4 ja musa.fi-lehdessä 2000:3 sekä Soundi 2000:7.
Löytyy myös kaksi nuottikokoelmaa: Buena Vista Social Club 1999, NUOTTI, hankittu useaan Helsingin kirjastoon, mm. pääkirjasto, Töölö, Itäkeskus, Kallio, Kannelmäki sekä Buena Vista Social Club 2000, NUOTTI,
saatavuus Espoon Omena ja Kivenlahti, Helsingin Malmi ja Vuosaari. Kaksi CD-levyä on kirjastossa: Routes / compiled and sequenced by Ian Anderson (vain Helsingin pääkirjasto) sekä Buena Vista Social Club 1997 (monessa kirjastossa).
Aineiston saatavuuden näet webbi-osoitteesta http://www.libplussa.fi Kirjastoon voi soittaa ja varata hyllyssä olevaa aineistoa, lainassa olevan materiaalin varaaminen tehdään lähimmässä kaupunginkirjaston toimipisteessä.