Haluaisin tietää, saanko ottaa internetti sivuilta piirustusmalleja ja käyttää niitä kirjoittamassani kirjassa.

Kysytty

Haluaisin tietää, saanko ottaa internetti sivuilta piirustusmalleja ja käyttää niitä kirjoittamassani kirjassa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietämättä tarkemmin, mistä "piirustusmalleista" on kysymys, kysymykseen on mahdotonta vastata. Lähtökohtaisesti myös piirtämällä tehty malli voi nauttia tekijänoikeuden suojaa, jos se on omaperäinen (esimerkiksi yleistä sydämen muotoa ei kukaan voi omia itselleen). Jos kysyjä ottaa sähköpostitse yhteyttä tarjoten lisätietoja, voin yrittää vastata täsmällisemmin.

Heikki Poroila