Haluaisin tietää mistä nimi Mette on peräisin ja tarkoittaako se jotain? Kiitos jo etukäteen!

Kysytty

Haluaisin tietää mistä nimi Mette on peräisin ja tarkoittaako se jotain? Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mette (samoin kuin Metta) ovat saksalaisia lyhentymiä Metchild- eli Mathilde-nimestä. Sen merkitys taas on "voimakas taistelija". Mathilde-nimen muita yleisiä lyhentymiä eri kielissä ovat mm. Hilda ja Hilde, Tilda ja Tilde, Maude, Maud, Tilly ja Milda.