Haluaisin tietää mistä nimi Kiira tulee ja mitä tarkoittaa ja koska on nimipäivä?

Kysytty

Haluaisin tietää mistä nimi Kiira tulee ja mitä tarkoittaa ja koska on nimipäivä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eeva Riihosen kirjassa Mikä lapselle nimeksi (Tammi 1992) on nimi Kira. Venäläinen muunnos nimestä Kyra (alkuaan kreikan Kyrene, nainen Kyreniasta). Nimi ei ole almanakassa.

Kirjastoista löytyy nimistä ja niiden merkityksestä kiinnostuneille monia kirjoja. Edellisen lisäksi esim.

Nummelin, Juri Eemu, Ukri, Amelie : 2000 kaunista ja harvinaista etunimeä. 2005

Vilkuna, Kustaa Etunimet Kirja 4. uud. laitos 2005

Lempiäinen, Pentti Suuri etunimikirja. 3. tark. p. 2004

Chastnaya-Leppäniemi, Olga Valitse nimi lapselle!. 2. p. 2003

Nummelin, Juri Osma, Ranja, Vilmiina : 800 harvinaista etunimeä 2003 4

Kiviniemi, Eero Iita linta maria : Etunimiopas vuosituhannen vaihteeseen 1993 (

Lempiäinen, Pentti Nimipäivättömien nimipäiväkirja

Kannattaa varmaan käydä lainaamassa, niin voi rauhassa tutustua.