Otsikko
Haluaisin tietää, mikä on Aavo -nimen alkuperä, merkitys ja yleisyys, entä Alva-nimen?

Kysytty

Haluaisin tietää, mikä on Aavo -nimen alkuperä, merkitys ja yleisyys, entä Alva-nimen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aavo on Virossa käytetty nimi, lyhennys Abrahamista. Suomessa on kastettu vuosien 1940-1979 välillä 12 miestä Aavoksi. Aavo voisi olla myös naisten nimenä yleistyneen Aava-nimen maskuliininen muoto.
Alva on englannin kielessä miehen nimi, mutta Pohjoismaissa se on Alfin sisarnimi.Alf merkitsee keijukaista. Alva-nimisiä miehiä on 14 ja naisia 180. Alva tulee heprean kielen sanasta korkea.