Haluaisin tietää koska vietetään Vivianin nimipäivää. Lisäksi minua kiinnostaisi koska vietetään Carlan (tai Karlan )nimipäivää joko suomal.tai ruotsal…

Kysytty

Haluaisin tietää koska vietetään Vivianin nimipäivää.
Lisäksi minua kiinnostaisi koska vietetään Carlan (tai Karlan )nimipäivää joko suomal.tai ruotsal. kalenterin mukaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomenruotsalaisen kalenterin mukaan Vivianin nimipäivä on 2.5. Karlaa/Carlaa ei kalenterista löydy, nimi on kuitenkin Karl-nimen naispuolinen vastine ja Karlin päivä on 28.1. Sitä seikkaa, että samalla päivällä olisi miehen ja naisen nimi, ei kannata säikähtää sillä 28.1. on suomenruotsalaisessa kalenterissa myös Carola (joka on samaa alkuperää).
LÄHDE: Kustaa Vilkuna (toim. Pirjo Mikkonen): Etunimet. - 2005.