Haluaisin tietää Diana Gabaldonin Outlander-sarjan kirjat järjestyksessä. Tiedän, että ensimmäinen kirja on Outlander (suom. Muukalainen) ja toinen on…

Kysytty

Haluaisin tietää Diana Gabaldonin Outlander-sarjan kirjat järjestyksessä. Tiedän, että ensimmäinen kirja on Outlander (suom. Muukalainen) ja toinen on Dragonfly in amber (Sudenkorento). Kolmas osa tulee suomeksi elokuussa. Kirjakaupasta löysin myös kirjan nimeltä Cross Stich (en ole varma kirjoitetaanko noin), mutta lueskeltuani sitä tulin tulokseen, että se olisi sama kirja kuin Outlander? Tiedän, että samaan sarjaan kuuluvat myös kirjat Drums of Autumn ja Voyager, mutta en tiedä mikä on oikea järjestys.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Diana Gabaldonin Outlander-sarjassa on kuusi osaa:

Outlander, Delacorte Press, NY, 1991.
Dragonfly in Amber, Delacorte Press, NY, 1992.
Voyager, Delacorte Press, NY, 1994.
Drums of Autumn, Delacorte Press, NY, 1997.
The Outlandish Companion. Delacorte Press, NY, 1999.
The Fiery Cross, Delacorte Press, NY, 2001.

Nämä tiedot selvisivät Helsingin kaupunginkirjastossa käytössä olevasta Contemporary Authors -tietokannasta.
Sarjan kaksi ensimmäistä on suomennettu: Muukalainen (Gummerus 2002) ja Sudenkorento (Gummerus 2003).

Diana Gabaldonin kotisivu: http://www.dianagabaldon.com
Gummerus: http://www.dianagabaldon.com

Tuo Cross Stitch ainakin kertoo samasta ajasta, asiasanatkin on samat käytössämme olevan WorldCat -tietokannan mukaan: Time travel, Jacobite rebellion, 1745-1746. Outlanderissa on lisäksi asiasanat Culloden, Battle of, Scotland. Se on myös julkaistu samana vuonna. Outoa kuitenkin, että mistään ei löytynyt tietoa, onko kyseessä sama teos vai ei.