Haluaisin saada tietää milloin käytiin Sampsakosken taistelu ja kaikki siihen liittyvät asiat ( missä käytiin , milloin , kuinka monta kaatui yms . ) .

Kysytty

Haluaisin saada tietää milloin käytiin Sampsakosken taistelu ja kaikki siihen liittyvät asiat ( missä käytiin , milloin , kuinka monta kaatui yms . ) .

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sota-arkistosta kerrottiin, että Sampsakosken taistelu käytiin Lavialla Niemi-nimisessä paikassa 21.02.1918. Valkoisten puolelta taisteluihin osallistui Porin pataljoonan komppaniat 3 ja 4: 90 miestä + noin 40 miehen apujoukot, siis yhteensä noin 130 miestä. Sota-arkistossa ei ollut tietoa vastustajien määrästä eikä myöskään kaatuneista.

Jos olet kiinnostunut tarkemmista tiedoista, asiaa kannattaisi tiedustella myös Maanpuolustuslaitoksen kirjastosta.
Osoite: Maurinkatu 1
Puh: 09-18126351
Auki: ti, to.pe. 09.00-15.00; ke 09.00-16.00.