Otsikko
Haluaisin lukea Habsburgien hallitsijasuvusta. Mikä olisi hyvä Euroopan historiaa käsittelevä kirja, jossa kuvattaisiin sen vaiheita? Kirja voisi olla suomeksi…

Kysytty

Hei,
haluaisin lukea Habsburgien hallitsijasuvusta. Mikä olisi hyvä Euroopan historiaa käsittelevä kirja, jossa kuvattaisiin sen vaiheita? Kirja voisi olla suomeksi tai englanniksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Habsburgeista ja Euroopan historista on uusiakin teoksia, joita on saatavilla mm. Helmet-kirjastoista pääkaupunkiseudulla:

How the west came to rule : the geopolitical origins of capitalism / Alexander Anievas and Kerem Nişancioğlu. 2015.
Taloushistorian näkökulma.

Den röde prinsen : Wilhelm von Habsburgs hemliga liv / Timothy Snyder ; översättning: Margareta Eklöf.

The enemy at the gate : Habsburgs, Ottomans and the battle for Europe / Andrew Wheatcroft.
Habsburgien historiaa 1600-luvulta alkaen.

The Habsburgs: embodying empire / Andrew Wheatcroft.

Antiikin aarteita Habsburgien keisarihovista : Wienin Kunsthistorisches Museumin antiikkikokoelman mestariteoksia / [tieteelliset asiantuntijat Alfred Bernhard-Walcher .. et al.] ; [valokuvat Isolde Luckert .. et al.] ; [suomentaja Jukka Pajukangas] ; [toimittajat Tapani Pennanen, Tapio Suominen]