Otsikko
Olen vuosia ihmetellyt miksi maustamattomat broilerileikkeet ja siivet yms. ovat kalliimpia kuin marinoidut, joiden tekemiseen tarvitaan työtä, öljyä ja…

Kysytty

Olen vuosia ihmetellyt miksi maustamattomat broilerileikkeet ja siivet yms. ovat kalliimpia kuin marinoidut, joiden tekemiseen tarvitaan työtä, öljyä ja mausteita.
Ovatko ne vanhoja, joiden säilyvyyttä näin jatketaan?

Vastaus

Vastattu

Hei.

Olet pitkälti oikeilla jäljillä. Maustamalla jatketaan kaikkien lihatuotteiden säilyvyyttä, sekä pystytään peittämään lihan laatu. Lihan väritys ja haju kertovat usein tuoreudesta ja tuotteen laadusta, jotka peittyvät marinadin alle. Usein laatuero on enemmän visuaalinen kuin sisällöllinen tarkkojen turvastandardien vuoksi, mutta visuaalisuus vaikuttaa ostopäätökseen. Valmiiksi marinoituja tuotteita myös myydään enemmän, joka aiheuttaa osittain niiden halvemman hinnan. Muun muassa valmistamisen helppous vaikuttaa ihmisten ostopäätökseen.