Otsikko
Haluaisin lukea ”aitoja”seikkailuromaaneja! Osaisitteko vinkata sellaisia? Tuntuu että olen lukenut kaikki jotka vain keksin. Olen lukenut esim: Mies ja…

Kysytty

Haluaisin lukea ”aitoja”seikkailuromaaneja!

Osaisitteko vinkata sellaisia? Tuntuu että olen lukenut kaikki jotka vain keksin. Olen lukenut esim:
Mies ja Merilehmä (suursuosikki), Yksin seitsemällä merellä, Kon-Tiki, Selviytyjä, Naparetki- minun rakkaustarinani, Elossa!, Veikka Gustavsonin elämä, Erämaan armoille (toinensuursuosikki). Myös luettuna Shantaram (suursuosikki), Vuoren Varjo (jatko-osa) , Papillon ja Banco! Jotka tosin fiktiota, mutta perustuvat löyhästi todellisiin tapahtumiin.
Onko vinkata öisää vastaavia! Suurkiitos

Vastaus

Vastattu

Tässä muutama ehdotus:

Patrick "Pata" Degermanin elämäkerta. Pata on Suomen ainoa ammattimainen löytöretkeilijä.

Helmet -- Löytöretkeilijä Pata / [teksti ja muokkaus:] Tua Ranninen [ja Patrick Degerman] ; [suomennos: Erik Pöysti]

Espanjalaisen sotilaan, merirosvon ja seikkailijan Alonso De Contrerasin elämäkerta (1582-1641).

Helmet -- Elämäni vaiheet / Alonso de Contreras ; suomennos ja esipuhe: Aarno Saleva

Jon Krakauerin muistelmateos vuorikiipeilyonnettomuudesta Mount Everestillä.

Helmet -- Jäätäviin korkeuksiin : murhenäytelmä Mount Everestillä / Jon Krakauer ; suomentanut Liisa Paakkanen

1670-luvulle sijoittuva muistelma ja matkakertomus arktiselta alueelta.

Helmet -- Seikkailu jäämerellä / Pierre-Martin de La Martinière ; suomentanut Osmo Pekonen.

Muistelmateos Mount Everestiltä selviytymisestä.

Helmet -- Sokea lasku / Brian Dickinson ; suomentanut Heli Jaakkola.

1920-1950 -luvuille sijoittuva ranskalaisen seikkailijan muistelmateos matkoistaan.

Helmet -- Don Fernando / Fernand Fournier-Aubry ; muistiin merkinnyt André Voisin ; ranskankielisestä alkuteoksesta Don Fernando suomentanut Vesa Santavuori

1950-luvun sankarireportterin kertomuksia seikkailuistaan.

Helmet -- Matti Jämsän tempaukset / Matti Jämsä

Historiallinen seikkailuromaani tutkimusmatkailija Marco Polosta.

Helmet -- Marco Polo : suuri seikkailija / Gary Jennings ; suom. Heikki Eskelinen