Mitä muinaisegyptiä koskevia kaunokirjallisuuden teoksia on olemassa ruotsiksi? Elämänkerrat ja sukukertomukset kiinnostavat eniten.

Kysytty

Mitä muinaisegyptiä koskevia kaunokirjallisuuden teoksia on olemassa ruotsiksi? Elämänkerrat ja sukukertomukset kiinnostavat eniten.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ruotsiksi löytyy mm. seuraavat: Gedge, Pauline: "Solens dotter" ja "Den tolfte förvandlingen"; Grant, Joan: "Jag var Egyptens drottning"; MIka Waltarin Sinuhe on käännetty ruotsiksi; uudempaa edustavat Christian Jacqin "Ramses"-sarja sekä Margaret Georgen "Kleopatra"-sarja. Uusi elämäkerta on 2000 ilmestynyt Joaan Fletcherin "Farao", joka kertoo Amenhotep III:sta.