Otsikko
Haluaisin löytää lukemani runokirjan. Luin sen noin kuusi vuotta sitten. Runokirja on jaettu ehkä kolmeen tai neljään osaan, joissa kaikissa on monta runoa…

Kysytty

Haluaisin löytää lukemani runokirjan. Luin sen noin kuusi vuotta sitten. Runokirja on jaettu ehkä kolmeen tai neljään osaan, joissa kaikissa on monta runoa. Viimeisen osan runot ovat kirjoitettu fraktuuralla. (Muistaakseni kanessa on neliöitä tai jotain muita monikulmioita ja kansi on vaalea.) Suomalainen teos.
Osaisitteko sanoa näiden tietojen perusteella teokselle nimeä?
Kiitos avusta!

Vastaus

Vastattu

Tuntomerkit sopivat Aaro Hellaakosken runokokoelmaan Jääpeili (1928). Teoksen neljäs osa on kirjoitettu fraktuuralla ja vaaleasävyisessä kannessa on neliöitä.

Voit lukea teoksen Kansalliskirjaston digitoimana täältä:

https://digi.kansalliskirjasto.fi/teos/binding/1925621?page=1