Haluaisin löytää 195o-luvun alussa syntyneen äitin lapsuuden lempikirjan. Hän muistaa lainanneensa kirjan Pohjois-Pohjanmaan Paavolan (koululla sijaitsevasta)…

Kysytty

Haluaisin löytää 195o-luvun alussa syntyneen äitin lapsuuden lempikirjan. Hän muistaa lainanneensa kirjan Pohjois-Pohjanmaan Paavolan (koululla sijaitsevasta) kirjastosta ennen kouluikää. Kirjassa paljon kuvia nukeista. Luuletko, että kirja voisi löytyä näillä tiedoilla? Mistä /miten osaisin aloittaa etsimisen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voi olla Patricia Scarryn Nukke ja minä (Tammen kultaiset
kirjat, 1961). Kirjasta on otettu useita painoksia, joten sitä on yhä kirjastoissa. Kirjaston lasten ja nuorten osasto auttaa
sinua äitisi lempikirjan jäljittämisessä, jos se ei ole tuo Scarryn
teos.