Otsikko
Haluaisin listaa kirjoista, jotka olisivat yhtä mieleenpainuvia kuin lukumani kirjat esim. Theorin Hämärän hetki, Hustvedt Kaikki mitä rakastin, Oates…

Kysytty

haluaisin listaa kirjoista, jotka olisivat yhtä mieleenpainuvia kuin lukumani kirjat esim. Theorin Hämärän hetki, Hustvedt Kaikki mitä rakastin, Oates Haudankaivajan tytär, Jhumpa Lahiri Kaima ja Haahtela Perhoskerääjä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yhteinen aihealue mainitsemille kirjoillesi on kirjastojen kokoelmaluetteloiden mukaan psygologiset romaanit. Esimerkiksi pääkaupunkiseudun Helmet-verkkokirjaston mukaan asiasanayhdistelmällä psykologiset romaanit löytyy kirjoja paljon, noin 1250 suomeksi kirjoitettu tai käännettyä kirjaa.

Kätevä tapa on käyttää kirjanystävien palvelua nimeltä LibraryThing. Sivustolla voi etsi mm. uusia kirjoja luettavaksi; palvelusta löytyy kirjasuosituksia jo luettujen kirjojen perusteella: LibraryThing BookSuggester http://fi.librarything.com/suggester

Tässä yksi listaus edellä mainittuja tapoja käyttäen:

Aurinkomyrsky / Åsa Larsson
Bagdadin kutsu / Yasmina Khadra
Balzac ja vaatturintytär / Dai Sijie
Divisadero / Michael Ondaatje
Hyviin naimisiin / Doris Lessing
Illuusioiden kirja / Paul Auster
Kauneudesta / Zadie Smith
Kimpassa / Anna Gavalda
Kivenkantajat / Anne Michaels
Kotiinpaluu / Bernhard Schlink
Laivauutisia / Annie Proulx
Leijapoika / Khaled Hosseini
Meren hiljaisuudessa / Mari Jungstedt
Putoava mies / Don DeLillo
Rikos ja rangaistus / F. M. Dostojevski
Sovitus / Ian McEwan
Tuohtumus / Philip Roth