Onko sinulla antaa suosituksia kirjoista, jotka pitää sisällään lyhyitä, itsenäisiä tarinoita? Kaipaan taukokirjaa, josta voi lukea pieniä tarinoita ja jonka…

Kysytty

Hei, Onko sinulla antaa suosituksia kirjoista, jotka pitää sisällään lyhyitä, itsenäisiä tarinoita? Kaipaan taukokirjaa, josta voi lukea pieniä tarinoita ja jonka voi jättää kesken pidemmäksikin aikaa.

Vastaus

Vastattu

Kirjastossa kannattaa suunnistaa kaunokirjallisuusosastolla novellit-hyllylle, mikäli sellainen löytyy. Tässä muutama novellikokoelma, jotka ovat jääneet mieleen.

Tove Jansson: Nukkekaappi

Eeva Tikka: Hidas intohimo

Tuuve Aro: Universumin takahuone

Maarit Verronen: Normaalia elämää

Antti Hyry: Maantieltä hän lähti

Lucia Berlin: Siivoojaan käsikirja

Erityisesti seuraavat lyhyitä tuokiokuvia ja tarinoita sisältävät kokoelmat sopivat mainiosti vaikka kahvihetkeen.

Maria Vuorio: Olen nähnyt sellaisen

Johan Bargum: Lyhykäisiä