Haluaisin kuvan kirjastosta 1963, jolloin asuin Turussa ja lainasin kirjoja.

Kysytty

Haluaisin kuvan kirjastosta 1963, jolloin asuin Turussa ja lainasin kirjoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjastosta ja sen lähikirjastoista on digitoitu useita kuvia, mutta ne sijoittuvat eri vuosikymmenille. Ohessa ulkokuva pääkirjastosta, joka on merkitty vuosille 1930-1962, mutta julkisivuhan ei ole muuttunut tältä ajalta.

Turun pääkirjasto; ulkokuva; arkkitehtuurikuva | Turun museokeskus | Finna.fi

Tässä sisäkuva pääkirjaston lastenosastolta v. 1963

Turun kaupunginkirjaston pääkirjaston lastenosasto | kirjastot.fi | Finna.fi

Muutamia kuvia lähikirjastoista:

Nummen kirjasto 1960-luvulla https://finna.fi/Record/digi.124274?imgid=1

Vasaramäen kirjasto 1960-luvulla https://finna.fi/Record/digi.124269?imgid=1

Tässä vielä eri aikakausiin sijoittuneita kuvia Turun kaupunginkirjastosta Turun kaupunginkirjaston historiaa · DIGI - Yleisten kirjastojen digitoimaa aineistoa (kirjastot.fi)