Haluaisin itseopiskeluna parantaa englannin kielioppitaitoa. MInulla on perus kielioppi, mutta haluaisin harjoituksia ja ennen kaikkea oikeat vastaukset,…

Kysytty

Hei! Haluaisin itseopiskeluna parantaa englannin kielioppitaitoa. MInulla on perus kielioppi, mutta haluaisin harjoituksia ja ennen kaikkea oikeat vastaukset, muuten harjoittelusta ei ole apua. mitä kirjaa/kirjoja suosittelisitte?
En ole aloittelija vaan työelämässäkin englantia vuosia käyttänyt, mutta kielioppi on unohtunut

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla joitakin englannin kielen kielioppikirjoja, joissa on harjoituksia vastauksineen. Kirjat saa lainaan Helmet-kirjastoista: http://www.helmet.fi/fi-FI

- Englantia omin päin. 3 A : englannin kielen kielioppiharjotuksia ylioppilaskirjoituksiin ja ammattioppilaitosten loppukokeisiin valmentautuville / Vilho Niemi ... [et al.]
- Englantia omin päin. 3 B : englannin kielen kielioppiharjotuksia ylioppilaskirjoituksiin ja ammattioppilaitosten loppukokeisiin valmentautuville / Vilho Niemi ... [et al.]
- Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers / Martin Hewings
- Grammar for IELTS with answers : self-study grammar reference and practice / Diana Hopkins with Pauline Cullen
- Culture Café. Grammar rules! / Riitta Silk, Jaakko Mäki, Felicity Kjisik, erillisenä tehtävien ratkaisut -kirja

3 ääntä

Kommentit

Jos kieliryhmissä käynti ei innosta, niin miten olisi englannin kieliopin Facebook-kielioppikurssi? Ainakin Kalliolan kansalaisopiston ohjelmassa on tämä ja muitakin etänä hoidettavia englanninkursseja.