Otsikko
Haluaisimme vielä oppilaiden kanssa tietoa kirjailijasta Thomas Brezina. Pystyisittekö auttamaan asiassa?

Kysytty

Haluaisimme vielä oppilaiden kanssa tietoa kirjailijasta Thomas Brezina. Pystyisittekö auttamaan asiassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Thomas Brezina on itävaltalainen kirjailija, saksankielisen kielialueen suosituimpia. Karo Hämäläinen on käsitellyt asiaa Tyyris Tyllerön numeroissa 2/1998 sivu 11-14, 49 ja 3/1998 sivu 40-43, 57. Kopioita artikkeleista voi pyytää vaikkapa oman kirjaston kautta.

Thomas Brezinasta löytyy tietoa myös Mervi Kosken kirjoittamasta Ulkomaisia nuortenkertojia 1 -kirjasta.

Brezina on syntynyt Wienissä 1963. Hänen kirjojaan on käännetty ainakin 24 kielelle. Kirjoja hän on kirjoittanut jo lähes 100. Hän asustaa myös Lontoossa ja Itävallan Unicef-lähettilääksi hänet nimitettiin vuonna 1996. Hän pitää tärkeänä puolustaa lasten oikeuksia.
Suomeksi Brezinan kirjoja alkoi ilmestyä vuonna 1999.

Brezinasta on kysytty aiemminkin. Aiemmat vastaukset löydät arkistosta

http://www.kirjastot.fi/fi-FI/tietopalvelu/arkisto.aspx

Kirjoita Etsi arkistosta -kohtaan Brezina Thomas ja klikkaa Hae-painiketta.

Kirjailijan kotisivut (saksankiel.) löytyvät osoitteesta:
thomasbrezina.com