Haen kirjallista aineistoa (lehtiä/ kirjoja) Kiinasta, sen ulkopolitiikasta, taloudesta ja sisäpolitiikasta suurvaltana ja tulevaisuuden entistä tärkeämpänä…

Kysytty

Haen kirjallista aineistoa (lehtiä/ kirjoja) Kiinasta, sen ulkopolitiikasta, taloudesta ja sisäpolitiikasta suurvaltana ja tulevaisuuden entistä tärkeämpänä mahtitekijänä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Koska toivoit aiheesta aineistoa vain suomeksi, et voi valitettavasti hyödyntää Helsingin kaupunginkirjaston kotisivulta aukeavaa monikulttuurisen kirjaston (MCL) Maailma Infoa. Sieltä löytyy ajankohtaista ja monipuolista tietoa eri maista, mm. Kiinasta.

Kai-Veikko Vuoriston Talousalueiden Kaukoitä (1997), Juha Remeksen Tunne Aasia (1997)ja Linda Jakobsonin Miljoona Totuutta (1997) löytyvät pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen Plussa-aineistotietokannasta (http://www.libplussa.fi) haettassa asiasanoilla Kiina ja talous.

Jos haetaan sanoilla Kiina ja yhteiskunta# saadaan yhteensä 29 viitettä, mm. Wong: Punaisen Kiinan pitkä blues ja Repo: Olympian Kiina. Ajankohtaisia artikkeleita löytyy lähikirjastosi artikkelitietokantojen (Aleksi / Arto) avulla. Pyydä henkilökunnalta apua niiden käytössä ja hakusanojen muotoilussa.