Georg Otsin tunnetuksi tekemästä Kalastajan laulu kappaleesta on tehty instrumentaali versio (rautalanka?) ehkä 80-luvulla. Niihin aikoihin olen sen radiosta…

Kysytty

Georg Otsin tunnetuksi tekemästä Kalastajan laulu kappaleesta on tehty instrumentaali versio (rautalanka?) ehkä 80-luvulla. Niihin aikoihin olen sen radiosta kuullut. Versio oli mainio mutta tekijöistä ei ole havaintoa. Olisiko teillä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kalastajan laulusta on tehnyt rautalankaversion yhtye nimeltä The New Strangers, johon kuuluivat Eero Lupari (kitara), Mårten Enqvist (kitara), Christer Bergholm (basso) ja Antero Päiväläinen (rummut). Kappale löytyy nimellä Fisherman's hook yhtyeen levyltä In the night, joka julkaistiin LP-levynä vuonna 1978 ja CD-levynä vuonna 2002 (Warner Music Finland).

Levyn tiedoissa kappaleen säveltäjäksi on merkitty Valgre, mutta oikea säveltäjä on nimeltään Valter Ojakäär. Kappaleen alkuperäinen nimi on Rannakolhoosis.