Otsikko
Olen kuullut Ernos-yhtyeen kappaleesta "Ei paljon puutu onnestain" alkuperäisestä poikkeavan version, jossa rytmi on enemmän reggaemainen kuin alkuperäisessä…

Kysytty

Olen kuullut Ernos-yhtyeen kappaleesta "Ei paljon puutu onnestain" alkuperäisestä poikkeavan version, jossa rytmi on enemmän reggaemainen kuin alkuperäisessä iskelmällisemmässä versiossa. Versiossa soi alkuperäisestä poiketen melko hallitseva särkijän läpi soitettu sähkökitara. Laulaja on sama. Olen kuullut tämän version joskus Radiomafian Koe-eläinpuisto -ohjelmassa, mutten ole sen koommin löytänyt. Löytyisiköhän täältä tarkempaa tietoa mikä versio ja miltä julkaisulta voisi olla kyseessä. Kiitokset jo etukäteen. -AM

Vastaus

Vastattu

Erno Lindahl levytti uuden tulkinnan Ei paljon puutu onnestain -kappaleesta vuonna 1982 julkaistulle sooloalbumilleen Erno. Se julkaistiin myös levyltä julkaistun Mikset voi mua uskoa -singlen B-puolena. "Reggae-rytmi istuu hyvin vanhaan 'Ei puutu paljon...'-kappaleeseen", vakuutti Juhani Aalto Folk & country -lehteen 3/1982 kirjoittamassaan levyarvostelussa.

https://kansalliskirjasto.finna.fi/kansalliskirjastofikka/Record/fikka…