Nyt on päässyt dementia iskemään, enkä millään muista, mikä yhtye tai kuka artisti on tehnyt seuraavat sanat sisältävän biisin: "Oon ollut kommunistina ja…

Kysytty

Nyt on päässyt dementia iskemään, enkä millään muista, mikä yhtye tai kuka artisti on tehnyt seuraavat sanat sisältävän biisin: "Oon ollut kommunistina ja kasvissyöjänä. Oon ollut joka kansanliikkeen rummunlyöjänä. Oon saarnaajille ollut kovin helppoo saalista. Oon retkahtanut sataan viiteentoista jumalaan. Ja jokainen on sanoillaan mut saanut humalaan, mut kuitenkin mä itsestäni laulun sulle tein. Ja kiitos, että jaksat kuunnella mun elämäni tarinaa. Narinaa"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaikka omat muistikuvani kappaleesta ovat huomattavasti hatarammat kuin kysyjän, enkä saanut levyäkään käsiini asiasta varmistuakseni, rohkenisin silti väittää, että etsitty kappale on Unohda Eila -yhtyeen Elämäni tarina. Muistiin pesiytyneen aukon syynä ei siis välttämättä ole dementia, vaan yksinkertaisesti muistamattomuuteen yllyttävä esittäjän nimi.

70- ja 80-lukujen taitteessa toiminut tamperelainen Unohda Eila julkaisi uransa aikana kolme singleä - Elämäni tarina (1980), Kolmas maailma (1980), Ronald Reagan (1981) - ja kolme kappaletta paikallisen levy-yhtiön Pistä paremmaksi -kokoelmalla (1979).