Otsikko
Frans Emil Sillanpää kirjoitti suomalaisen kesän tunnelmista niin tavattoman paljon, että en ole pystynyt paikallistamaan erästä kauan sitten mieleeni jäänyttä…

Kysytty

Frans Emil Sillanpää kirjoitti suomalaisen kesän tunnelmista niin tavattoman paljon, että en ole pystynyt paikallistamaan erästä kauan sitten mieleeni jäänyttä tunnelmakuvausta. Siinä Sillanpää – muistaakseni – vertasi keski-ikään tulleen mieshenkilön elämänvaiheen tunnelmia heinäkuiseen luontoon, jossa alkukesän vehreys on vaihtumassa elonkorjuun aikaan. Osaisikohan joku neuvoa, missä Sillanpää kuvaa luontoa ja ihmistä juuri tällä tavalla?

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti en onnistunut löytämään kysymääsi tekstiä. Kysyin vinkkejä myös muilta Kysy kirjastonhoitajalta -vastaajilta. Sain ehdotuksiksi teokset Miehen tie ja Elokuu, joista kyseinen kuvaus voisi löytyä.