Frank-monihaku löytää hienosti teoksia, kerralla jopa kaikista Suomen kirjastoista. Ikävä kyllä tuloksiin tulee aina mukaan Turun amk:n verkkokirjat,…

Kysytty

Frank-monihaku löytää hienosti teoksia, kerralla jopa kaikista Suomen kirjastoista. Ikävä kyllä tuloksiin tulee aina mukaan Turun amk:n verkkokirjat, silloinkin, kun heillä ei ko teosta ole olemassa.

Millä keinolla voin etsiä kirjoja kaikista Suomen kirjastoista ja saada vain todellisia tuloksia - siis Turun amk:n kirjastokin vain niihin listauksiin, joihin heillä oikeasti on aineistoa olemassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun ammattikorkeakoulun kirjastosta kerrottiin, että vika on Frank-monihaussa, joka siis antaa vääriä tietoja. Asiaa on tutkittu, mutta toistaiseksi vikaa ei ole löytynyt. Frankin uusi versio on parhaillaan viimeistelyvaiheessa, ja vika luvataan korjata viimeistään siihen. Kirjastosta pahoitellaan virheen aiheuttamia ongelmia.

Frank-monihakua kannattaa silti ehdottomasti käyttää. Sen avulla voi näppärimmin etsiä erilaisten kirjastojen aineistoja.