"födelsen av ett mycket ovanligt och begåvat mumintroll" Onko oheinen sitaatti peräisin Tove Janssonin kirjasta Muminpappans bravader vai kirjasta Muminpappans…

Kysytty

"födelsen av ett mycket ovanligt och begåvat mumintroll"
Onko oheinen sitaatti peräisin Tove Janssonin kirjasta Muminpappans bravader vai kirjasta Muminpappans memoarer?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjassa Muminpappans bravader kerrotaan näin ensimmäisen luvun ensimmäisellä sivulla näin.
De tydde på födelsen av ett mycket ovanligt och begåvat mumintroll och hemulen oroade sig alltså för att hon skulle få besvär med mig (genier anses ju i allmänhet vara otrevliga men själv har jag åtminstone aldrig känt mig störd av det)