FC Lahden joukkueen lempinimi on "kuhnurit". Mistä moinen nimi? Milloin keksitty? Kuka keksi?

Kysytty

FC Lahden joukkueen lempinimi on "kuhnurit". Mistä moinen nimi? Milloin keksitty? Kuka keksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Henrik Hyvönen kirjoittaa artikkelissaan, että toimittaja ja kirjailija Kalle Veirto kutsui FC Lahden pelaajia Mustiksi kuhnureiksi 2000-luvun alkupuolella. "Alkuperäinen versio lempinimestä oli Hiihtostadionin Mustat Kuhnurit." Lue tarkemmat tiedot asiasta alla olevasta linkistä:

Lähde: Henrik Hyvönen: Kanarialinnut, Lentävät aasit ja Mustat kuhnurit - esittelyssä 15 tavallisesta poikkeavaa futisseuran lempinimeä (05/06/2020)

https://byyri.com/esittelyssa-15-tavallisesta-poikkeavaa-futisseuran-lempinimea/