Muutamalla mm-jalkapallon 2022 kisoissa pelanneilla on joku suoja päässään, mikä se on?

Kysytty

Muutamalla mm-jalkapallon 2022 kisoissa pelanneilla on joku suoja päässään "mustanaamio" tyyppinen, olettaisin johonkin loukkaantumiseen liittyvää suojausta, vai onko tähän parempaa tietoa?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on tosiaankin pään alueelle kohdistuneiden aiempien vammojen suojaaminen. Maskit on valmistettu yksilöllisesti esim. lasikuidusta tai muovista.

Ks. esim. Pulse Sports: https://www.pulselive.co.ke/sports/football/thomas-meunier-is-playing-w…