Etsiskelisin erästä kirjaa. Se on suomalainen nuorten kirja, jossa nuori naispäähenkilö ryöstetään orjaksi muistaakseni viikingeille. Hän on asunut jollain…

Kysytty

Hei, etsiskelisin erästä kirjaa. Se on suomalainen nuorten kirja, jossa nuori naispäähenkilö ryöstetään orjaksi muistaakseni viikingeille. Hän on asunut jollain saarella kukkulalla, mutta kaupungissa/kylässä ollessaan seuraa hyökkäys ja hänet otetaan vangiksi. Seuraa muistaakseni jokin kohtalaisen perinteinen romanttinen juonikaari päähenkilön ja viikinkimiehen välille, mutta kirjasta jäi kuitenkin kohtalaisen feministinen fiilis, vahva naispäähenkilö. Kirjan kirjoittaja on ollut viimeisen kuuden vuoden sisällä luennoimassa Tampereella kirjallisuustieteen Studia Generalia -sarjassa. Valitettavasti tämän enempää en kirjasta muista, olisiko sitä mitään mahdollisuutta löytää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vahvan naispäähenkilön, feministisen hengen ja viikinkiteeman yhdistelmä tuo ensimmäisenä mieleen Petteri Hannilan fantasiatarinan Kaukamoinen. Olisikohan kyseessä ehkä tämä kirja?