Etsiskelen kirjaa, jota joskus kirjastossa selailin mutta enää en muista sen nimeä. Kirjassa suomalaiset tekniikan, psykologian ja filosofian asiantuntijat…

Kysytty

Etsiskelen kirjaa, jota joskus kirjastossa selailin mutta enää en muista sen nimeä. Kirjassa suomalaiset tekniikan, psykologian ja filosofian asiantuntijat käsittelivät ihmisen suhdetta koneisiin. Ainakin yksi kirjoittajista oli Lappeenrannan teknisen yliopiston tohtori. Mikä mahtoi olla kirjan nimi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löysin muutaman kirjan joka voisi sopia kuvaukseesi.

-Kyborgin Käsikirja: havaintoja informaatiosta ihmisestä ja koneesta, elämästä ja älykkyydestä. (2007) Ala-Korpela, Mika.
Kirja käsittelee ihmisen ja koneen välistä suhdetta laaja-alaisesti.

-Näkökulmia teknologiaan (2000) toim. Lemola, Tarmo.
Kirjassa esitellään 14 eri alojen tutkijoiden näkökulmat teknologiaan.

- Tekniikan suuret kertomukset: filosofinen raportti. (2003) Airaksinen, Timo.
Kirja käsittelee tekniikan filosofiaa ja etikkaa eri näkökulmista.

Jos kirja jonka etsit ei ole yksi näistä on myös mahdollisuus olla yhteydessä Lappeenrannan tiedekirjastoon ja kysyä heiltä jos he tietäisivät mistä kirjasta voisi olla kyse.
Sähköposti: kirjasto@lut.fi
Puh. 050 410 4652.