Etsiskelen erästä kirjaa.

Kysytty

Hei,

Etsiskelen erästä kirjaa. Muistan lukeneeni kirjaa vuonna 2013 kesällä, mutta jätin sen silloin kesken, ja nyt haluaisin kovasti saada sen luettua loppuun.

Kirjassa käsiteltiin läheisen itsemurhaa. Kertojana oli mies, jonka entinen naisystävä oli tehnyt itsemurhan. Nyt mies aloitti uutta elämää uuden naisystävän kanssa, ja he muistaakseni olivat muuttamassa yhteen. Mies kuitenkin kirjassa muisteli entistä naisystäväänsä ja hänen tapojaan, ja vertaili tätä uuteen kumppaniinsa. Muistaakseni kertoja nimenomaan vertasi sitä, miten edellinen kumppani oli ollut aina synkkä ja vetäytynyt omaan maailmaansa, kun taas uusi kumppani oli pirteä ja aurinkoinen, ehkä ärsyttävänkin reipas kertojan mielestä. Mikäli en aivan väärin muista, jonkun nimi olisi kirjassa ollut ehkä Sofia?

Olen yrittänyt etsiä kirjaa jo vuosia, mutten löydä sitä! Kirjalla saattoi olla jokin haikeahko nimi ("ethän mene pois" tai joku vastaava), mutta en ole varma.

Voi, saisikohan teiltä apua tähän? Kirja oli hyvin koskettava ja tunteellinen, ehdottoman surumielinen, ja se on jäänyt mietityttämään, kun en saanut sitä koskaan lopetettua.