Satutteko tietämään sellaista kirjaa, jossa tapahtuu varkaus ja viatonta henkilöä syytetään siitä ja pian hänkin alkaa uskoa syyllisyyteensä. Kirjan nimi taisi…

Kysytty

Satutteko tietämään sellaista kirjaa, jossa tapahtuu varkaus ja viatonta henkilöä syytetään siitä ja pian hänkin alkaa uskoa syyllisyyteensä. Kirjan nimi taisi olla varas tai varkaus, tekijästä ei tietoa eikä vuosiluvusta. Auttakaa, olen epätoivoinen!

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti tähän kysymykseen ei nyt löytynyt vastausta. Kyselin asiaa Tieto-listalla, jota seuraa satoja kirjastoammattilaisia ympäri Suomea, mutta kukaan ei tunnistanut kirjaa.

Liitän tähän vielä listan kirjoista, jotka kuulostivat lupaavilta, mutta lähemmin tarkasteltuina eivät osoittautuneet sopiviksi.

Thomas Arvidsson: Varas varkaalta

Saul Bellow: Varkaus

Clive Cussler: Varas

Sari Kaarniranta: Rakas varas

Anton Tšehovin novelli Varkaita

Göran Tunström: Varas