Mistä löytyy tietoa homoseksuaalisuudesta vanhoille ihmisille? Isoäitini ystävineen (heteroita )tahtovat tietää, miten homot ja lesbot rakastelevat. Löytyisiko…

Kysytty

Mistä löytyy tietoa homoseksuaalisuudesta vanhoille ihmisille? Isoäitini ystävineen (heteroita )tahtovat tietää, miten homot ja lesbot rakastelevat. Löytyisiko kirjallisuudesta kauniita kuvauksia aiheesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaunokirjallisuudesta löytyy runsaahkosti kuvauksia, jotka ovat melko särmikkäitä ja/tai raadollisia. Tässä muutamia hillitympiä teoksia ja lisäksi pari tietoteosta, jotka voisivat sopia tähän yhteyteen:
(Kertovat homojen ja lesbojen ihmissuhteista - eivät välttämättä sisällä suoria tai varsinaisia rakastelukohtauksia):
Esseet ja kaunokirjallisuus:
Nuutinen, Olli: Kommentteja kahteen elämään; Larsson, Jukka: Kantaja; Leavitt, David: Kiintymyksiä; Larsson, Jukka: Viettelijä; Forster, E.M.: Maurice; Larsson, Jukka: Kiusaaja; Leavitt, David: Perhetanssit; Ojala, Ossi: Toisenlainen rakkaustarina; Jansson, Tove: Nukkekaappi ja muita kertomuksia; Saisio, Pirkko: Kainin tytär; Ääriviivasi ihollani - naisten rakkausrunoja; Jansson, Tove: Reilua peliä; Missä yö päivää syleilee - eroottisia fantasioita ja tarinoita naisilta;
Kokoelma Miesten kesken - miesten välinen rakkaus maailmankirjallisuuden valossa - sisältää eri tyylisiä novelleja ja kirjoituksia, jotka voisit ensin itse lukea ja kopioida tai suositella isoäidillesi niitä, jotka mielestäsi ovat sopivia..?
Lisäksi Ralf Königin ronskin humoristiset sarjakuvat kertovat jotain olennaista kaiken hömpänkin keskellä homomiesten ihmissuhteista.
Tietokirjallisuus:
Rakkauden monet kasvot/ toim. Sievers, Ståhlström;
Ivalahti, Seppo: Poikani on homo - äitien suhtautuminen poikiensa homoseksuaalisuuteen; Olla homo - vanhempien suhtautuminen lapsensa homoseksuaalisuuteen homoseksuaalin itsensä kokemana ja kuvaamana; Saukkonen, Ari: Aristelematta - homomiehen elämästä; Toisenlaisia naisia - elämäntarinoita.