Mitä biseksuaalisuutta tai homoseksuaalisuutta avoimesti käsittelevää nuorten tai nuorten aikuisten kaunokirjallisuutta on ilmestynyt suomeksi (alkuperäiskieli…

Kysytty

Mitä biseksuaalisuutta tai homoseksuaalisuutta avoimesti käsittelevää nuorten tai nuorten aikuisten kaunokirjallisuutta on ilmestynyt suomeksi (alkuperäiskieli)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia esimerkkejä aihetta käsittelevistä nuorten tai nuorten aikuisten kirjoista
-Lukkarila, Päivi: Koitetaan kestää, Nanna (lesbolaisuus: äidit) (sarja)
-Simukka, Salla: Tapio ja Moona –sarja (lesbolaisuus: äidit)
-Rannela, Terhi: Amsterdam, Anne F. ja minä (sarjassa useampia kirjoja) (lesbolaisuus: tytöt)
-Hänninen, Jera: Harakkapoika (homoseksuaalisuus: pojat)
-Wilenius, Henrik: Saranapuolelta (homoseksuaalisuus: pojat)
Enemmänkin vaihtoehtoja löytyy esim. em. asiasanojen avulla haettuna, mutta näitä esimerkkikirjoja on viime vuosina luettu ja vinkattukin.

5 ääntä

Kommentit

Harakkapojan on kirjoittanut Jera Hänninen eikä Wilenius :) (Korjattu vastaukseen. Toimitus)

Vähän myöhässä, mutta jospa joku muukin sattuu lukemaan tätä vastausta:

Uma Karma: Kaiken se kestää

Omakustanne (books on demand), esikoisteos, mutta kuvaa rohkeasti ja mukaansatempaavasti kahden pojan välistä suhdetta. Ei ehkä kielellisesti maailman mahtavin teos, mutta tarina ja kiinnostavat päähenkilöt korvaavat sen. Suosittelen!!
Ja on siis suomalaisen kirjailijan kirja, ei käännösteos.