Etsin TM Rakennusmaailma 12a/2020 lehteä. Kun sitä ei löydy , klikkasin "lähetä haku sähköpostilla" ja sitä klikkaamalla kysytään vastaanottajaa. Mitä siihen…

Kysytty

Etsin TM Rakennusmaailma 12a/2020 lehteä.
Kun sitä ei löydy , klikkasin "lähetä haku sähköpostilla" ja sitä klikkaamalla kysytään vastaanottajaa. Mitä siihen kirjoitan.
Yritin myös finna.fi haulla, mutta en onnistu rajaamaan oikein ja saan ihan hölmöjä tuloksia.
Siis mistä löydän ko. lehden ja artikkelin "Tekniikan Maailma testasi Themo älytermostaatin" TM Rakennusmaailma 12A/2020

Vastaus

Vastattu

Keski-kirjastojen Rakennusmaailma-lehteä löytyy tuoltakin vuodelta 2020 ja numero 12, https://keski.finna.fi/Record/keski.447358. Sitä pitäisi olla myös Jämsän pääkirjastossa, lehtiosastolla, 66.051 TM. Sain tuon tuloksen näkyviin kohdassa Tarkka haku hakusanalla Rakennusmaailma ja rajauksella Aineistotyyppi Lehti.

Finna-haussa on tosiaankin aika vaikea etsiä lehtien numeroita, koska ne on aikoinaan kuvailtu monella tavoin kirjastoissa. Vuoden 2020 numero 12 Rakennusmaailmaa löytyy monesta kirjastosta (Pietarsaaresta, Kyyti-kirjastoista, Helle-kirjastoista). Haussa kannattaa käyttää rajausta Lehti, silloin ei tule ihan kaikkea mahdollista näkyviin.

Haun tuloksen vastaanottajan kohtaan kirjoitetaan oma sähköpostiosoite.