Etsin tietoja Tommy Tabermannin runosta

Kysytty

Etsin tietoja Tommy Tabermannin runosta, jossa sanotaan : .... sinun sydämesi, / pidä sillä sudet /loitolla, auta/ontuvaa ruumistasi, /on sinun sauvasi. /Pidä pääsi /pystyssä, kuin/kantaisit ruukkua/ parasta viiniä pääsi /päällä muista kävellä, /ole ylpeä, olet/syntynyt ihmiseksi... ".
Jos tunnistatte, kertoisitteko mistä kirjasta, kustantamo ja painovuosi.

Vastaus

Vastattu

Runo on nimeltään ”Ääniä sieluni ovenraosta” ja se löytyy kokoelmasta Anna minä kumoan vielä tämän maljan (Weilin + Göös, 1977)

Vaski-verkkokirjastossa:

https://vaski.finna.fi/Record/vaski.138326