Tiedetäänkö kenen tekstiä on alla oleva? "Sinun ei tarvitse kertoa minulle kuinka suuresti minua rakastat, jos vain jaksat hidastaa askeltasi omiini sopiviksi,…

Kysytty

Tiedetäänkö kenen tekstiä on alla oleva?

"Sinun ei tarvitse kertoa minulle kuinka suuresti minua rakastat, jos vain jaksat hidastaa askeltasi omiini sopiviksi, kun aika tekee minusta hitaan ja vanhan.

Sinun ei tarvitse myöskään kertoa, että olen sydämesi valittu, jos vielä vuosienkin jälkeen silmilläsi jaksat väkijoukosta etsiä minun silmäni – ja jäädä niihin kiinni.

Jos vain jaksat ymmärtää minua silloin, kun en itsekään itseäni ymmärrä, ja pysyä samassa huoneessa kanssani silloin, kun itse itsellenikin olen sietämätön, en koskaan vaadi sinua todistamaan rakkauttasi minuun.

Sinun ei tarvitse kertoa minulle, kuinka suuresti minua rakastat, mutta kerro Rakkaani, kerro silti. Kerro usein, jotta rakkaudenkipeä korvani kuulisi sen, minkä vapiseva sydämeni jo tietää."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseistä runoa siteerataan useammallakin Internetin hääsivulla, esim. http://www.ampiaistehdas.net/haasivut/ohjelma.html
Kirjoittajaksi on vahvistunut verkkohääopas Amoriini.com:in ylläpitäjä Admiina, oikealta nimeltään Johanna Matthiesen.
http://www.amoriini.com

33 ääntä

Kommentit

luin jostain et alkuperäinen olisi löydetty Tanskalaisen linnan seinätiilien (muurattu 1642) entisöinnin yhteydessä

^Haluaisin kyllä nähdä tuon väitteen lähteen.

Kyllä lähde on oikea. Viittaus Tanskalaisen linnaan on väärin levinnyt tieto jotainsinista.netin kautta, jossa Admiina kirjoitti muutamia runoja ja joista tämä on yksi. Mukana oli myös oikeasti linnan seinätiilistä löytyneeksi väitetty kirjoitus, joka sekoittui tähän vuosituhannen vaihteessa kirjoitettuun runoon ja sen myötä levisi virheellisenä netissä. Runo on kuitenkin Admiinan, eli Johannan.

Tuota ei kyllä löydy millään kielellä historiasta ei tanskaksi eikä englanniksi joten tarina linnanraunioista löytymisestä on fiktiivinen. Hyvä se kyllä on.

Näyttäisi olevan erään herkän linnakundin käsialaa.