Etsin tätini puolesta vanhaa lastenkirjaa. Hän on lukenut sitä 70-luvulla, mutta kirja voi olla vanhempikin. Kirjassa kerrotaan hiiri siskoksista nimeltä…

Kysytty

Etsin tätini puolesta vanhaa lastenkirjaa. Hän on lukenut sitä 70-luvulla, mutta kirja voi olla vanhempikin. Kirjassa kerrotaan hiiri siskoksista nimeltä Hiramunda? ja Rosamunda. Muuta tietoa meillä ei kirjasta ole.
Kysyisinkin nyt että onko mitään mahdollisuutta tällaisten tietojen pohjalta teidän löytää kirjaa? Itse en ole löytänyt mistään vielä sellaista...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yksi mahdollinen ehdokas etsityksi lastenkirjaksi voisi olla Annikki Setälän Hiiriystävät (Otava, 1955): "Lukija saa teoksessa tutustua viisaaseen Isä Hiireen, kilttiin Isoäitiin ja perheen lapsiparveen, Hiirimaikkiin, Hiirikalleen, Huli ja Vili kaksosiin sekä perheen viehkeään kuopukseen Hiramundaan."