Otsikko
Etsin suomenkielistä kirjaa, jonka luin luultavasti joskus 90-luvulla. Muistelisin, että kirjailija olisi ollut Robin Cook, mutta yksikään löytämistäni hänen…

Kysytty

Etsin suomenkielistä kirjaa, jonka luin luultavasti joskus 90-luvulla. Muistelisin, että kirjailija olisi ollut Robin Cook, mutta yksikään löytämistäni hänen kirjojensa kuvauksista ei kuulosta tutulta.

Kirjan juonessa merkittävänä (ainakin tausta-)tekijänä oli maahan pudonnut avaruusolentojen alus, josta henkiin oli jäänyt vain yksi (mahdollisesti naispuolinen) avaruusolento. Muistaakseni avaruusolentoa kuvailtiin osittain kasvimaisena, vaikkakin humanoidin näköisenä. Avaruusolentoa jahtasivat armeija tai vastaavat toimijat pahantahtoisin aikein, mutta sitä myös autettiin.

Kirjan yhtenä päähenkilönä oli miespuolinen agentti, tai ainakin vastaavan koulutuksen saanut henkilö, joka sotkeutui mukaan tapahtumiin.

Mistä kirjasta mahtaisi olla kyse?

Vastaus

Vastattu

Kirja on todennäköisesti Sidney Sheldonin Tuomiopäivän salaliitto, joka on ilmestynyt suomeksi vuonna 1991. Kirja Kirjasampo-palvelussa (viitattu 11.1.2023)