Mistä voin etsiä tietoa kirjailijasta (Timothy Zahn) kirjaesitelmää varten?

Kysytty

Mistä voin etsiä tietoa kirjailijasta (Timothy Zahn) kirjaesitelmää varten?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Timothy Zahnista ei löydy juurikaan suomenkielistä materiaalia, eikä hänellä näytä olevan edes virallista englanninkielistä kotisivua kuin Facebookissa, missä hän näyttää olevan varsin aktiivinen ja vastailevan henkilökohtaisesti kysymyksiin.

Zahn on syntynyt 1.9.1951 Chicagossa ja voittanut arvostetun Hugo-palkinnon 1984 pienoisromaanistaan Cascade Point. Hän on kirjoittanut yli 40 tieteiskirjaa, joista Tähtien sota -universumiin sijoittuvat Thrawn-kirjat lienee tunnetuimmat. Kolme niistä on julkaistu myös suomeksi: Imperiumin perillinen (1997), Hämärän laivue (1997) ja Keisarin käsky (1998). Kääntäjä on Ilkka Äärelä ja kustantamo WSOY.

Kirjojen ilmestymisen aikaan niistä julkaistiin arvosteluja ainakin Tähtivaeltajassa (numerot 2/1997, 4/1997 ja 3/1998), Spinissä (3/1997 ja 4/1998) ja Portissa (4/1997). Voit kysyä näitä kirjastostasi.

Englanninkielisen wikipedian sivulta löytyy joitain linkkejä hänen haastatteluihinsa ja lisää voi etsiä hakukoneilla.