Otsikko
Etsin runoa Satu (Pohjanpää?) Ei satu ole kuollut päältä maan satu ei voi kuolla milloinkaan yhä ihmislasten kesken se käy se vaikkei kaikille näy yhä vielä…

Kysytty

Etsin runoa
Satu (Pohjanpää?)
Ei satu ole kuollut päältä maan
satu ei voi kuolla milloinkaan
yhä ihmislasten kesken se käy
se vaikkei kaikille näy
yhä vielä sen viitta on näkymätön
yhä vielä sen puhe on äänetön
yhä vielä vain lapsen mieli saa
sen nähdä ja aavistaa ...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon nimi on Satu ja sen on kirjoittanut Lauri Pohjanpää (1889-1962). Runo löytyy ainakin seuraavista teoksista:

Pohjanpää, Lauri. Lastenrunoja. 1962.

Tämän runon haluaisin kuulla 3. Toimittaneet Satu Koskimies ja Juha Virkkunen. Tammi, 2000.